tirsdag den 3. juli 2007

Nu har jeg prøvet at downloade et podcast til min MP3-afspiller - sikke et hyr!

Det krævede godt nok noget hjælp fra Kirstine Grøngaard, før jeg kunne få det til at virke. For her må jeg nok indrømme, at jeg synes vejledningen på 23 tings hjemmeside var mangelfuld. Jo jo, der står, at man skal gå ind på http://www.podhead.dk/, og her er der da også på forsiden et faneblad ved navn "sådan gør du". Meget smart for en nybegynder som mig:-)

Så går jeg derind og læser om, hvordan man gør. Det lyder helt vildt logisk, og det eneste man skal gøre, er at downloade noget software (jeg valgte iTunes), abonnere på et RSS-feed, man synes er interessant, og så lægge en URL ind i iTunes, og så opdateres ens Pod automatisk, når den er tilkoblet PC-en. Så langt, så godt.
Jeg fandt et RSS-feed om Stephen Kings romaner, da jeg fandt det mere relevant for mig end et digt. Jeg lagde herefter URL'en ind i iTunes, og der kom noget frem på skærmen. Hvad de så ikke havde skrevet, var at man herefter skal "hente" de filer, man gerne vil have. Jeg hentede så en enkelt af dem og regnede med, at så måtte den jo nu ligge på min MP3-afspiller. Men det gjorde den ikke! Måske er det med det automatiske kun beregnet til, hvis man har en iPod? I hvert fald var jeg nødt til at rekvirere Kirstines hjælp, og hun fandt ud af, at man skal åbne sit program til MP3-afspilleren og hente filen ned på afspilleren derfra.

Så helt nemt synes jeg nu ikke det er. Hvis der var noget meget interessant, kunne jeg nok godt finde på at bruge det, men ellers må jeg indrømme, at jeg synes det er en anelse for bøvlet...

Ingen kommentarer: